۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۱۵۲۵۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی مطرح کرد؛

رقابت ۸۰۰ قرآن آموز در مسابقات سراسری قرآن| راه‌یابی ۵ نفر به مرحله کشوری

رقابت ۸۰۰ قرآن آموز در مسابقات سراسری قرآن| راه‌یابی ۵ نفر به مرحله کشوری
حجت الاسلام آسوده با اشاره به رقابت بیش از ۸۰۰ قرآن آموز استان در مسابقات سراسری قرآن، از راه‌یابی پنج قرآن آموز استان به مرحله کشوری این مسابقات خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان و متولیان قرآنی، با اشاره به برگزاری مراحل شهرستانی و استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی، اظهار کرد: پس از برگزاری این مراحل، پنج نفر از شرکت‌کنندگان خراسان شمالی به مرحله کشوری بخش معارف این مسابقات راه یافتند.

وی اضافه کرد: مرحله شهرستانی و استانی چهل دو دومین دوره مسابقات قرآن کریم در 15 رشته و در رده‌های سنی مختلف و در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

 حجت‌الاسلام آسوده یدکی تصریح کرد: چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌هایی ازجمله حفظ پنج جز از قرآن کریم، حفظ 10 جز، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث قرآن کریم و تفسیر قرآن کریم برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه رشته‌هایی خارج از مباحث مرتبط با قرآن کریم نیز در این دوره از مسابقات در کنار مباحث قرآنی برگزار شد، خاطرنشان کرد: رشته‌هایی ازجمله گروه خوانی، دعاخوانی، اذان، همسرایی، مقطع خوانی، انشاد خوانی انفرادی و آثار دو یا چندزبانه، از دیگر رشته‌های این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خراسان شمالی بود.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به اینکه امسال از مسابقات سراسری قرآن کریم استقبال پرشوری شد، اظهار کرد: فعالان قرآنی استان خراسان شمالی در مسابقات امسال با استقبالی پرشور و گرم در این مسابقات شرکت کردند و شاهد حضور 800 نفر شرکت‌کننده در مرحله شهرستانی این مسابقات بودیم.

وی با بیان اینکه 150 نفر از شرکت‌کنندگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه یافتند افزود: از میان 150 نفر شرکت‌کننده در مرحله استانی، 89 نفر بانو و 70 نفر آقا بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: شرکت‌کنندگان راه‌یافته به مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در پنج رشته حفظ قرآن کریم، ترتیل، اذان و دعاخوانی به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به بخش معارف این دوره از مسابقات قرآن کریم تصریح کرد: از میان شرکت‌کنندگان شهرستانی بخش معارف نیز 55 نفر در دو بخش بانوان و آقایان به مرحله استانی راه یافتند و از میان این 55 نفر پنج نفر امتیاز لازم به‌منظور حضور در مرحله کشوری را کسب کردند.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی در خصوص شاخه‌های بخش معارف مسابقات سراسری قران کریم گفت: این بخش از مسابقات شامل محورهای تفسیر، حفظ موضوعی و حفظ احادیث و نهج‌البلاغه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان در پایان گفت: فعالان قرآنی استان خراسان شمالی هرسال بیش‌ازپیش از مسابقات سراسری قرآن کریم استقبال می‌کنند و این حضور و استقبال پرشور نیازمند افزایش ظرفیت مرحله کشوری برای این استان است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات